شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 16220
  پرینتخانه » دسته‌بندی نشده تاریخ انتشار : 16 اسفند 1400 - 1:10 | 613 بازدید | ارسال توسط :

کتاب علی بن ابیطالب، صالح المؤمنین به زیور طبع آراسته گردید

کتاب «علی بن ابیطالب، صالح المؤمنین» در شب میلاد فرزندش حسین(ع) به زیور طبع آراسته گردید. خدای منان را شاکرم که بار دیگر این توفیق را داد که بتوانم وقت و بضاعت علمی خود را در بازشناسی زندگانی ائمۀ معصومین(ع) مصروف نمایم. این کتاب در حالی به چاپ رسید که همسر فداکارم در کنارم نیست؛ […]

کتاب علی بن ابیطالب، صالح المؤمنین به زیور طبع آراسته گردید

کتاب «علی بن ابیطالب، صالح المؤمنین» در شب میلاد فرزندش حسین(ع) به زیور طبع آراسته گردید. خدای منان را شاکرم که بار دیگر این توفیق را داد که بتوانم وقت و بضاعت علمی خود را در بازشناسی زندگانی ائمۀ معصومین(ع) مصروف نمایم. این کتاب در حالی به چاپ رسید که همسر فداکارم در کنارم نیست؛ خدا رحمتش کند، آرزو می‌کنم ایشان مشمول عنایات کریمانۀ اهل بیت(ع) قرار بگیرد.

این کتاب در دو جلد تقدیم خوانندگان می‏‌شود:

جلد اول با نام زندگانی تاریخی امیرالمؤمنین(ع) شامل هجده بخش است که با طلوع خورشید شروع می‏‌شود. در بخش‌های بعد به مسائلی چون سیرۀ عملی امیرالمؤمنین(ع)، امیرالمؤمنین(ع) در کنار رسول‌اللهﷺ، امیرالمؤمنین(ع) بعد از رسول‌اللهﷺ، نصوص و دلایل امامت، امیرالمؤمنین(ع) در دوران خلافت خلفا، خلافت امیرالمؤمنین(ع)، آغاز مخالفت با امیرالمؤمنین (ع)، جنگ جمل، کوفه، جنگ صفین، حکمیت، جنگ نهروان، غارات، غروب خورشید، وصایای امیرالمؤمنین(ع)، آرامگاه امیرالمؤمنین(ع) و سرانجام امیرالمؤمنین(ع) در فرهنگ عامه پرداخته می‏‌شود.

جلد دوم شامل سیزده بخش است و اختصاص به زندگانی معرفتی امیرالمؤمنین(ع) دارد و حیات آن حضرت از منظر علمی مورد کنکاش قرار می‏‌گیرد. در ابتدا با مقدمه‏‌ای سخنان امیرالمؤمنین(ع) از حیث امتیاز و برجستگی را بررسی کرده و سپس به بخش‏‌های مختلف می‏‌پردازیم و با بخش شناخت شروع می‏شود و سپس موانع شناخت، علم، ایمان و عمل، عبادات و ادعیه، اخلاق، فقه، اقتصاد، قرآن، تفسیر و علوم قرآنی و حدیث، حقوق و قضا، کلام، مناقب و فضایل امیرالمؤمنین(ع) در قرآن و احادیث، اصحاب و راویان امیرالمؤمنین(ع) و الگوی حکومت اسلامی بخش پایانی این کتاب را تشکیل می‌دهد.

مقدمۀ کتاب را استاد گران‌قدر، محقق فرزانه و نهج‌البلاغه‌پژوه معاصر جناب آقای دکتر مصطفی دلشاد تهرانی نوشته است.

انتشارات اطلاعات

نوبت چاپ: اول، سال ۱۴۰۰

جلد اول: ۸۱۵ صفحه

جلد دوم: ۷۳۵ صفحه

قیمت جلد اول: ۳۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت جلد دوم: ۲۶۰,۰۰۰ تومان

تلفن: ۲۹۹۹۳۲۴۲

 

بیوگرافی دکتر مرضیه محمدزاده

مرضیه محمدزاده در ۲۸ بهمن ماه سال ۱۳۳۷ شمسی در در اهواز متولد شم.

تحصیلات خود را در رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده و پایان نامه خود را با عنوان “زندگی و نقش ام سلمه در تاریخ اسلام” در سال ۱۳۷۵ ارائه کرد.

دکترای خانم محمدزاده در رشته فیلولوژی (مردم شناسی) می‌باشد و عنوان رساله ایشان “عاشورا در شعر و فولکلور معاصر مردم ایران” می‌باشد.

لازم به ذکر است که ایشان در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا حائز رتبه اول گردیدند.

وی هم اکنون مدرس تاریخ اسلام و تاریخ ایران دانشگاه مذاهب اسلامی می‌باشد و با دانشنامه جهان اسلام و دائره المعارف تشیع نیز به عنوان مؤلف همکاری می‌کند.

خانم دکتر محمدزاده متأهل و دارای چهار فرزند می‌باشند.

کتب منتشر شده خانم محمدزاده

۱ – “ ام سلمه و نقش او در تاریخ اسلام” زندگانی یکی از همسران رسول الله(ص) که نقش مهمی در تاریخ اسلام داشت. نشر سعید محبّی، ۱۳۷۹ شمسی.

۲ – “ حقیقت توبه ” بررسی مقوله توبه از دیدگاه عرفای اسلام، انتشارات دفاع، ۱۳۸۱ شمسی.

۳ – “ حسین بن علی علیه‌السّلام، امام ارزشها ” انتشارات دفاع، ۱۳۸۱ شمسی.

۴ – “ دانشنامه شعر عاشورایی ” در دو جلد رحلی، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۳۸۳ شمسی.

۵ – “ علی بن موسی علیه‌السّلام، امام رضا ”، این کتاب اختصاص به بررسی و تحلیل زندگانی هشتمین امام شیعیان دارد. انتشارات دلیل ما، ۱۳۸۵ شمسی.

۶ – “ حسن بن علی علیه‌السّلام، امام مصلح ”، این کتاب اختصاص به بررسی و تحلیل زندگانی دومین امام شیعیان دارد. انتشارات دلیل ما، ۱۳۸۷ شمسی.

۷ – “ حسین بن علی علیه‌السّلام, امام شهدا ” این کتاب اختصاص به بررسی و تحلیل زندگانی سومین امام شیعیان دارد. نشر مجتمع فرهنگی عاشورا، ۱۳۸۸ شمسی.

۸ – “ عاشورا در شعر معاصر و فرهنگ عامه ”، نشر مجتمع فرهنگی عاشورا، ۱۳۸۹ شمسی.

۹ – “ محمد بن علی علیه‌السّلام, امام جواد ” که اختصاص به بررسی و تحلیل زندگانی نهمین امام شیعیان دارد. انتشارات دلیل ما،۱۳۹۰ شمسی.

۱۰ – “ شهیدان جاوید ” بررسی زندگانی شهیدان نهضت امام حسین(ع)، انتشارات حکمت،۱۳۹۰ شمسی.

۱۱ – “ دوزخیان جاوید” بررسی زندگانی قاتلان نهضت امام حسین(ع)، انتشارات حکمت،۱۳۹۱ شمسی.

۱۲ – “ بانوی آفتاب ” پژوهشی در زمانه و زندگی حضرت زینب (سلام الله علیها)، انتشارات دلیل ما، ۱۳۹۲ شمسی.

۱۳ – “ علی بن الحسین علیه‌السّلام, امام سجاد ” اختصاص به بررسی و تحلیل زندگانی چهارمین امام شیعیان دارد. انتشارات دلیل ما، ۱۳۹۲ شمسی

۱۴ – “ جعفر بن محمد علیه‌السّلام، امام صادق ” اختصاص به بررسی و تحلیل زندگانی ششمین امام شیعیان دارد. انتشارات دلیل ما، ۱۳۹۳ شمسی.

۱۵ – “ حسن بن علی علیه‌السّلام، امام عسکری ” اختصاص به بررسی و تحلیل زندگانی یازدهمین امام شیعیان دارد. انتشارات دلیل ما، ۱۳۹۳ شمسی.

۱۶ – “دریای تشنه” پژوهشی در زمانه و زندگی حضرت عباس علیه‌السّلام، انتشارات دلیل ما، ۱۳۹۳ شمسی.

۱۷ – “ زنانِ پیامبراکرم(ص) و زنان با پیامبراکرم(ص) ” بررسی زندگانی زنان پیرامون پیامبر اسلام(ص) اعم از بستگان سببی و نسبی و زنان مهاجر و انصار و تعامل آن حضرت با ایشان می‌پردازد. انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. ۱۳۹۳ شمسی.

۱۸ – “ فرزندان امام حسین(ع) ” پژوهشی تاریخی – تحلیلی درباره فرزندان امام حسین(ع)، انتشارات امیرکبیر، ۱۳۹۳ شمسی.

۱۹ – “ طرحی نو در دانشنامه شعر عاشورایی” تحلیل و بررسی ادوار تاریخی شعر عاشورایی در دو جلد که تکمیلی بر جلد دوم “دانشنامه شعر عاشورایی ” می¬باشد. انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. ۱۳۹۳ شمسی

۲۰ – “موسی بن جعفر علیه‌السّلام، امام کاظم” که اختصاص به بررسی و تحلیل زندگانی هفتمین امام شیعیان دارد. انتشارات دلیل ما، ۱۳۹۴ شمسی.

۲۱- “ مقتل امام حسین علیه السّلام ” بر اساس متون کهن. انتشارات امیرکبیر، ۱۳۹۴ شمسی.

۲۲. “ زنانِ ائمه معصومین علیهم‌السّلام و زنان با ائمه معصومین علیهم‌السّلام ” که به بررسی زندگانی زنان پیرامون ائمه معصومین علیهم‌السّلام اعم از بستگان سببی و نسبی و زنان صحابی و راویان احادیث آن بزرگواران و تعامل ائمه معصومین علیهم‌السّلام با آنان می‌پردازد. همچنین به دلیل ارتباط با کتاب“ زنانِ پیامبراکرم(ص) و زنان با پیامبراکرم(ص) ” یک بار دیگر این کتاب توسط انتشارات امیرکبیر چاپ شده است.

۲۳. کتاب “ علی بن محمد علیه‌السّلام، امام هادی ” که اختصاص به بررسی زندگانی امام دهم شیعیان دارد و توسط انتشارات اطلاعات در سال ۱۳۹۷ به چاپ رسید.

۲۴. کتاب “ خدیجه سلام الله علیها همتای بی همتا” که اختصاص به بررسی زندگانی ام‌المؤمنین خدیجه(س) اولین همسر رسول خدا(ص) دارد و توسط انتشارات اطلاعات در سال ۱۳۹۷ به چاپ رسید.

۲۵. کتاب “ حجت بن حسن العسکری مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه” که اختصاص به بررسی زندگانی امام دوازدهم شیعیان و مسئله غیبت دارد و توسط انتشارات عروه الوثقی در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسید.

۲۶. کتاب “ محمد بن علی علیه‌السّلام، امام باقر ” که اختصاص به بررسی زندگانی امام پنجم شیعیان دارد و توسط انتشارات اطلاعات در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسید.

۲۷. کتاب “شقایقی در نخلستان ” که اختصاص به زندگانی مرحوم سیداحمد موسوی (همسر خانم محمدزاده) دارد و توسط انتشارات تین در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسید.

۲۸. کتاب “ نهضت علمی امام حسن، امام حسین و امام سجاد علیهم‌السّلام و نقش آن در حیات شیعه” که توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با نام دردانه های دین و دانش در سال ۱۴۰۰ به چاپ رسید.

۲۹. کتاب “ خدیجه سلام الله علیها همتای بی همتا” به زبان انگلیسی توسط انتشارات عروه الوثقی در سال ۱۴۰۰ به چاپ رسید.

۳۰ . کتاب “ علی بن ابی‌طالب علیه السّلام، صالح المؤمنین” که اختصاص به بررسی زندگانی امام اول شیعیان دارد توسط انتشارات اطلاعات در سال ۱۴۰۰ به چاپ رسید.

کتاب‌های زیر چاپ:

کتاب “ فرزندان امام علی(ع) ” پژوهشی تاریخی – تحلیلی درباره فرزندان امام علی(ع) که توسط انتشارات امیر کبیر به چاپ خواهد رسید

کتاب “دانشنامه حسینی” که توسط انتشارات فجر طاها به چاپ خواهد رسید.

ایشان چند سالی است که با دانشگاه نجف و مجله السفیر در کشور نجف همکاری می کند

مقالات نوشته شده برای دانشگاه نجف در کشور عراق:

تجلیات القرآن الکریم فی الحیاه العملیه للإمام علی بن الحسین علیه السلام

التشابه بین الإمام المهدی (عج) والأنبیاء فی القرآن الکریم

مفهوم الإمامه عند الإمام محمد الباقر علیه السلام وموقفه من الأفکار الغالیه

مفهوم الإمامه عند الإمام جعفر الصادق علیه السلام وموقفه من الأفکار الغالیه

خلافت الامام الحسن علیه السلام فی الکوفه

حکمه امیر المؤمنین علی علیه السلام فی ضوء آراء المفکرین

الامام کاظم علیه السلام و الشیعه

مقالات نوشته شده برای مجله السفیر در کشور عراق

الشمائل النبویّه

ابان بن تغلب

زراره بن آعین

مرقد امام علی علیه السلام

برید بن معاویه عجلی

ابوبصیر اسدی

ولاده الامام العسکری علیه السّلام‏ و حیاته

ولاده الامام الباقر علیه السّلام‏ و حیاته

زندگینامه و افکار جلیل رسولی (خط کوفی)

ولاده علی الأکبر علیه السّلام‏ و حیاته

حیاه السیده زینب سلام الله علیها

شخصیه حضرت معصومه

جوایز:

کتاب دانشنامه شعر عاشورایی پس از چاپ به عنوان کتاب برگزیده در چندین جشنواره از جمله کتاب سال ولایت در سال ۱۳۸۴ شمسی، سومین جشن رونمایی کتاب شهرداری در سال ۱۳۸۳ شمسی، اولین دوره نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورا در سال ۱۳۸۵ شمسی برگزیده شد.

در سال ۱۳۸۹ شمسی و در “ هشتمین همایش بین المللی بانوان قرآن پژوه” به عنوان پژوهشگر توانا، محقق و نویسنده توانمند علوم و معارف قرآن کریم برگزیده شده¬اند.

کتاب “محمد بن علی علیه‌السّلام, امام جواد” در سال ۱۳۹۱ در جشنواره کتاب سال رضوی برگزیده شد.

در پاییز ۱۳۹۳ و در دوازدهمین دوره “همایش بین المللی پیر غلامان حسینی” که در اهواز برگزار گردید، به عنوان محقق و پژوهشگر عاشورایی برگزیده و از ایشان تقدیر به عمل آمد.

در ۱۸ آبانماه سال ۱۳۹۳ و در سومین همایش اصحاب الحسین علیه‌السّلام به عنوان پژوهشگر عاشورایی برگزیده شدند.

در ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ و در پنجمین آیین نکوداشت مقام شامخ ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها به عنوان پژوهشگر برتر برگزیده شدند.

مجموعه مقالات چاپ شده

 

 

Available online at http://www.ijashss.com

International Journal of Advanced Studies in Humanities and Social Science

Volume 1, Issue 11, 2013: 2188-2201

The Structural Analysis of Symbols in the Ashurayi Literature

Marziyeh Mohammadzadeh

PhD in Philology of National University of Tajikistan, Scientist of Islam World, Iran

ترجمه مقاله فوق به زبان فارسی: بررسی ساختاری نمادها در ادبیات عاشورایی

فصلنامه تخصصی سبک شناسی نظم و نثر فارسی، مجله علمی – پژوهشی بهار ادب

عنوان مقاله: بررسی عناصر عرفانی در مرثیه سرایی ادبیات عاشورایی، صفحات: ۲۸۳-۲۹۷؛ سال ششم، شماره چهارم، زمستان ۱۳۹۲ شمسی، شماره پی در پی ۲۲.

نشریه ادبیات پایداری مجله علمی – پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان

عنوان مقاله: بررسی ساختاری نماد در ادبیات عاشورایی، صفحات ۱۷۱-۱۹۴، سال هشتم، شماره چهاردهم، بهار و تابستان ۱۳۹۵ شمسی.

ارمغان بهارستان؛ عطارد دانش؛ جشنامه استاد عزیزالله عطاردی، تهران: ۱۳۹۰

عنوان مقاله: شعر حسینی در مسیر تاریخ، صفحات: ۴۲۹-۴۵۹

کتاب نقد، فصلنامه انتقادی – فکری در حوزه علوم انسانی، شماره ۶۷ و ۶۸ / تابستان و پاییز ۱۳۹۲ شمسی

عنوان مقاله: تحلیل اشعار عاشورایی عصر انقلاب اسلامی، صفحات: ۲۲۹-۲۶۱

مجله تشیع ناب، دو ماهنامه فرهنگی‌اجتماعی، مرداد و شهریور ۱۳۹۴ شمسی، شماره ۱

عنوان مقاله: چرا حضرت امیر علیه‌السّلام و یارانش کسانی که به عایشه ناسزا گفتند را مجازات فرمودند؟ صفحات ۵۸-۶۰.

کتاب آیت هشتم، مجموعه مقالات همایش علمی امام رضا(ع) و پاسخگویی قرآن به پرسش¬های عصر که شامل مقالات برگزیده همایش می¬باشد، مقاله “ منش شخصی و خانوادگی امام رضا علیه¬السّلام” ، ص۱۲۹-۱۶۱، تهران: نشر پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات(وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، ۱۳۹۴ شمسی.

مقالات نوشته شده برای مجله بیّنات(نخستین مجله قرآنی)

شخصیت قرآنی امام حسن(ع)، صفحات ۸-۴۰؛ سال پانزدهم، شماره ۴، زمستان ۸۷

امام رضا(ع) و قرآن، صفحات ۲۰۳-۲۲۴؛ سال هفدهم، شماره ۲، تابستان ۸۹

تجلی قرآن در سیره عملی امام سجاد(ع)، صفحات ۱۴۸-۱۷۰؛ سال هفدهم، شماره ۴، زمستان ۸۹

تجلی آیات قرآن در سیره عملی امام محمدباقر(ع)، صفحات:۱۲ – ۲۷؛ سال هجدهم، شماره۴، زمستان۹۰

تجلی آیات در سیره عملی امام صادق(ع)، صفحات ۷۵-۹۷؛ سال نوزدهم، شماره ۴، زمستان ۹۱

کاربرد صفت حکیم در سوره یاسین، صفحات: ۵۱-۵۷؛ سال بیستم، شماره ۱ و ۲ بهار و تابستان ۹۲

تسبیح در قرآن و یاسین، صفحات ۴۱-۵۱، سال بیستم، شماره ۳، پاییز ۹۲

شباهت‌های حضرت مهدی(عج) و پیامبران الهی، صفحات ۸۷-۱۰۱، سال بیست و یکم، شماره‌های ۲ و ۳.

شخصیت قرآنی امام کاظم(ع)

منش شخصی و خانوادگی امام رضا علیه السّلام

مبانی قرآنی در توصیه‏های اخلاقی و تربیتی امام حسن عسکری علیه‏السّلام

مبانی قرآنی در کلمات اعتقادی امام حسن عسکری(ع)

شخصیت و صفات اخلاقی امام جواد(ع)

روایات تفسیری امام جواد(ع)

مدیریت بحران در سیره حضرت زینب(س)

مقالات نوشته شده برای دانشنامه جهان اسلام‏‏

ابراهیم بن ولید بن عبدالملک، خلیفه اموی؛ ابن خلّاد بصری؛ ابو سلمه؛ ام سلمه؛ داوود بن علی بن عبدالله؛ سکینه بنت حسین(ع)؛ سلیمان بن عبدالملک، خلیفه اموی؛ سلیمان بن علی بن عبدالله عباسی؛ سوید بن غفله؛ سهل بن حنیف انصاری؛ سیدالشهداء؛ شمر بن ذی الجوشن؛ شهربانو؛ صالح بن علی بن عبدالله؛ صفوان بن یحیی؛ طرماح بن عدی؛ طلحه بن عبیدالله تیمی؛ عابس بن ابی شبیب؛ عبدالرحمن بن عدیس؛ عبدالله بن زبیر بن عوّام؛ عبدالله بن عباس بن عبدالمطلب؛ عبدالله بن علی بن عبدالله، جدّ خلفای عباسی؛ عبدالله بن عمر بن خطاب؛ عبدالله هاشمی، عبدالله بن محمد حنفیه؛ عبیدالله بن زیاد؛ عثمان بن حنیف انصاری؛ عمر بن سعد بن ابی وقّاص؛ عمرو بن حمق؛ قاسم بن حسن(ع)؛ قیس بن سعد بن عباده؛ محمد بن ابی بکر؛ محمد بن ابی حذیفه؛ مسلم بن عقیل؛ مصعب بن زبیر بن عوّام؛ ولید بن عبدالملک بن مروان، خلیفه اموی؛ هاشم بن عتبه(هاشم مرقال)؛ هانی بن عروه مرادی؛ هشام بن عبدالملک، خلیفه اموی، عبدالله بن عمرو بن عاص

قسمتی از مقالات نوشته شده برای دائره المعارف تشیع و چاپ شده در جلدهای هفتم به بعد

خدیجه(س)، همسر رسول الله (ص)؛ رائطه بنت عبدالله؛ ربیع الاسابیع؛ رُبیع بنت معوّذ؛ کتاب رجال شیخ طوسی؛ رزق؛ رساله حقوقیه امام سجاد(ع)؛ کتاب روضات الجنات فی احوال العلماء و السادات؛ کتاب ریاض العلماء و حیاض الفضلاء؛ ریطور ریقا؛ کتاب زاد المعاد؛ کتاب زبده البیان فی براهین احکام القرآن؛ زبیده شیرازی؛ قوامی؛ زبیر بن عوّام؛ زرّاره بن اعین؛ زمخشری؛ زینب بنت ابی سلمه؛ زینب بنت خزیمه، همسر رسول الله (ص)؛ زینب بنت محمد بن عبدالله(ص)؛ زینب بنت نُبیط؛ سعد بن ابی وقاص؛ سعدی شیرازی؛ سفانه طائی؛ کتاب سفینه البحار؛ سکه و مسکوکات؛ سکینه؛ سکینه بنت حسین(ع)؛ سلمی؛ سنّت؛ سوده بنت زمعه، همسر رسول الله (ص)؛ سوده بنت عماره؛ سوسن، مادر امام عسکری(ع)؛ سوگند؛ سیدالشهداء؛ شام غریبان؛ شبستری، شیخ محمود؛ شرح قصیده تائیه دعبل خزاعی؛ شریح قاضی؛ شمایل؛ شهریار، محمد حسن بهجت؛ شیخ طوسی؛ کتاب شیعه در اسلام؛ شیعه عباسیه؛ صفیه بنت عبدالمطلب؛ ضیاء الدین راوندی؛ طاطریه؛ طغرایی؛ عبدالله بن زبیر اسدی؛ عبدالله بن عمر بن خطّاب؛ عبدالله بن مصعب زبیری؛ عبدالله شویکی؛ عُجب؛ عرب، اعراب؛ عزیز؛ عطار نیشابوری؛ عظیم؛ علوی؛ علی بن محمد بسّامی؛ عمان سامانی؛ عمر بن عبدالله؛ عین الحیاه؛ غضایری رازی؛ غّلات؛ فاطمه بنت اسد(ع)؛ فاطمه بنت ناصر؛ فاطمه عاملیه جزینیه؛ فاطمه معصومه(س)؛ کتاب فرق الشیعه؛ فضل بن شاذان؛ کتاب فقهای نامدار شیعه؛ فلاح؛ فوز؛ فیض کاشانی؛ قاعدون؛ قصص قرآن؛ قیس ‌بن اشعث‌ کِندی اَزدی؛ قوام الدین مرعشی؛ قوامی رازی؛ کتاب الکافی؛ کَبشه خدمتگزار امام حسین(ع)؛ کتب اربعه شیعه؛ کریم؛ کسایی مروزی؛ کلام؛ کلینی، محمد بن یعقوب؛ کتاب گلشن راز؛ مارقین؛ مالک اشتر نخعی؛ مباهله؛ مُجَمِّع‌ بن‌ عبدالله عائذی، شهید کربلا؛ محتشم کاشانی؛ محقق حلّی؛ محمد بن ابی‌حذیفه؛ محمد بن‌ ابی‌سعید نواده‌ عقیل، شهید کربلا؛ محمد بن حنفیه؛ محمد بن‌ علی بن ابی‌طالب(ع) (ابوبکر)، شهید کربلا؛ محمد بن‌ مسلم ‌بن‌ عقیل‌، شهید کربلا؛ محمد ‌بن عبدالله بن‌ جعفر، شهید کربلا؛ مختار بن ابی‌عبید ثقفی؛ مدارس شیعی در ایران؛ مرثیه و مرثیه سرایی؛ مزارات؛ مساجد در ایران؛ مسلم بن کُثیر (کَثیر) ازدی، شهید کربلا؛ مقاتل الطالبیین؛ مُنجِح (غلام امام حسین (ع)، شهید کربلا؛ منذر بن‌ جارود عبدی؛ فلسفه عزاداری امام حسین(ع)؛ میمونه، همسر رسول الله (ص)؛ مؤته، جنگ؛ کتاب مقتل الحسین مقرم؛ محمد بن عیسی بن عبید؛ کتاب مثیر الاحزان؛ محمد بن مسلم بن عقیل، شهید کربلا؛ هانی بن عروه مرادی. و . . .

مقالات نوشته شده برای دائره المعارف دفاع مقدس

پرچم؛ تزکیّه؛ تسبیح؛ جهاد؛ شهید و شهادت

کتب نوشته شده برای کتاب همشهری

بانوی آفتاب فاطمه (س) ۱۷/ ۲/ ۸۸

پیشوای آزادگی، حسین علیه‌السّلام ۱/ ۵/ ۸۸

میوه دل اولیاء، امام صادق علیه‌السّلام ۲۳/ ۷/ ۸۸

امام مصلح، حسن علیه‌السّلام ۴/ ۶/ ۸۹

 

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.